Mgr. Renáta Tvrdíková

Mgr. Renáta Tvrdíková

ředitelka Svobodné ZŠ

Cílem vzdělávání je zdravý, sebevědomý a šťastný jedinec, který ví, proč se učí a jak se učit.

Jaké otázky jsou pro mě klíčové: Co škola může/musí dělat pro to, aby děti byly spoluvlastníky svého učení? Proč bychom o to vlastně měli usilovat? Jaké jsou podmínky nutné k tomu, aby formativní hodnocení nebylo formální záležitostí, ale aby si děti i učitelé nacházeli svou vlastní cestu učením (se)? Proč je třeba zaměřit se na klíčové kompetence? Dítě cítí, kdy je učitel opravdový, a pak vzniká hluboké pouto, které vzbuzuje zájem. Tam nemusí být moc slov. Člověka vychováváme jednáním, ne tím, co říkáme. Pojďme tedy společně vytvořit živnou půdu pro dobré učení. 

MGR. DANIELA ŠUPKOVÁ

MGR. DANIELA ŠUPKOVÁ

učitelka 1.-2. třída

Daniela má ráda vůni knihovny, ráda si listuje v knížkách a je celoživotní student ve všech oblastech, co svět nabízí. Miluje přírodu, proto velmi ráda chodí po lesích, sbírá bylinky a zajímá se o zdravý životní styl.

Co se týká studia, tak má vystudované magisterské studium FTVS na Karlově Univerzitě. Dlouho dobu byl tak pohyb a zdravý životní nejen jejím koníčkem, ale i pracovní náplní. Jako výživový poradce a instruktor Pilates pomohla mnoha lidem. Největší školou života pak pro ni je bezesporu její rodina – manžel a tři synové. Právě při jejich výchově a prvních školních krůčcích v sobě objevila touhu k učení dětí, a právě proto nyní studuje učitelství těchto malých zázraků (1. stupeň) na PF JČU.

Ing. Irena Zýková

Ing. Irena Zýková

ASISTENTKA PEDAGOGA

Irena miluje přírodu, s chutí poznává nové věci a nepoznané země, je nadšenou cestovatelkou. Ze svých cest si vždy přiváží zajímavé kameny, ze kterých vyrábí obrázky. Nejkrásnějším obdobím v roce je pro ni jaro, poněvadž konečně může začít pracovat na své zahrádce, kde pěstuje byliny a květiny. Irena vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Ostravě a Asistenta pedagoga v Prostějově. Na dětech obdivuje jejich spontánnost, upřímnost a ráda je podporuje v samostatném myšlení a bádání.

Mgr. Maryna Kovtun

Mgr. Maryna Kovtun

školní asistent 1.-2. třída

Maryna vystudovala Pedagogickou fakultu na Dragomanově Univerzitě v Kyjevě na Ukrajině. Jejím největším koníčkem je cestování а psaní pohádek pro děti, ke kterým pak kreslí ilustrace. Poznávání nových zemí, kultur, tradic a kuchyní ji neuvěřitelně naplňuje a motivuje. Ráda čte, pokud má špatnou náladu nebo je unavená, zachrání ji hudba a tanec. Českou republiku má ráda, připadá jí jako malá, čistá a útulná země, kde lidé mají rádi přírodu, cestování a zvířata. Jejím nejoblíbenějším českým slovem je sloveso “užívat si”. Jednou z věcí, kterou ji naučila Česká republika, je užívat si života. Pedagogika patří mezi její životní zálibu, protože skrze ni a učitelství může pomáhat dětem na jejich cestě. Je příznivcem myšlenky, že každý člověk by se měl učit v průběhu celého života a neustále se rozvíjet. Nikdy není pozdě! Jejím přáním je, aby se děti učily s radostí a došly k moudrosti a ke štěstí.

MGR. MICHAL MATOUŠEK

MGR. MICHAL MATOUŠEK

učitel 3.-5. třída

Michal už jako malý kluk nosil domů z venku vše, co mu neuteklo. Nejvíce jej bavily kameny všeho druhu, a zároveň ho zajímalo vše, co prská, bublá, pění a bouchá. Když tedy přišla otázka, kam po střední škole, jako první Michala napadlo učitelství biologie a chemie. Vystudoval Pedagogickou fakultu JČU, následně učil na státních školách, a kromě toho vyučoval anglický jazyk ve školách jazykových. S dcerou Leou teď neustále zkoumá okolní rybníky, sbírá kameny, prochází se po lesích a loukách.Ve volném čase se rýpe ve své balkonové bylinkové zahrádce, projede se na kole, hraje volejbal nebo výtečně na kytaru, moc rád vaří a peče.

Mgr. Radka Ševčíková

Mgr. Radka Ševčíková

učitelka 3.-5. třída

Práce s dětmi je Vlaďky celoživotním posláním. Kromě práce učitelky jezdí od svých 18 let na dětské tábory. Příroda je pro ni chrámem klidu a pohody. Pochází z hudební rodiny a možná proto bere zpívání jako lék, stejně jako hru na hudební nástroj. Chodí do pěveckého sboru a hraje na kytaru. V minulosti se věnovala bojovým sportům, nyní má v oblibě plavání. Má ráda legraci a bláznivé nápady. Humor k její osobě prostě patří!

Tereza Janurová

Tereza Janurová

vychovatelka ve školní družině

Ve své práci vychovatelky ve školní družině se Tereza snaží najít rovnováhu mezi kvalitním odpočinkem po dni stráveném ve škole a aktivitami, kde se děti něco naučí. Věří, že do družiny patří jak volná hra, tak i strukturované aktivity. Pobyt s dětmi venku vnímá jako nedílnou součást družiny, protože příroda je podle ní největší inspirací a učitelkou v jednom. Práce vychovatelky u nás ve škole ji nesmírně baví a do budoucna by ráda po ukončení studia na Pedagogické fakultě JČU nastoupila na pozici učitelky. 

Mgr. Václav Peltan

Mgr. Václav Peltan

vychovatel ve školní družině

Václav vystudoval filosofii na Teologické fakultě JČU, kde také získal kvalifikaci vychovatele. Má rád dobrý čaj, chůzi v přírodě a karetní sběratelské hry. Zkušenosti v práci s dětmi získal na táborech jako skautský vedoucí. Působil ale i v komerčním sektoru jako animátor nebo lektor volnočasových programů. Na jeho životní cestě ho provází dvě malé děti a hlavně láska, která je podle něj nejdůležitějším hybatelem věcí ve vesmíru. Praktikuje buddhistickou filosofii a je nepřebernou studnicí zážitkových her. S Václavem se děti v družině opravdu nudit nebudou!